Wednesday, January 6, 2010

From Menenpoort looking down Menenstraat

Ypres: a view looking down the Menenstraat towards the Belfort Tower, taken from within the Menin Gate.

Just after taking this picture I was told off by a kindly policeman on duty. He warned me that it might be dangerous standing in the middle of the road taking pictures. A good thing he doesn’t know how many pictures I have already taken standing in the middle of a road. You often get fascinating views from the middle of a road.

I don’t know… wherever I go with my tripod taking pictures I seem to attract policemen or safety guards…

The photo was taken with a Canon 5D MrkII and lens Fisheye Tokina 10-17 at 17mm. Manual. F11 - 1”- Iso 400

Ieper: een zicht op de Menenstraat in de richting van de Belforttoren, de foto is getrokken binnen in de Menenpoort.

Net na het nemen van deze foto werk ik vriendelijk terecht gewezen door een politie-agent. Hij waarschuwde me dat het gevaarlijk kon zijn om foto’s te nemen terwijl ik midden op straat stond. Al goed dat hij niet kon vermoeden hoeveel foto’s ik al wel vanop het midden van een straat getrokken heb. Een standpunt van op het midden van een straat geeft dikwijls opmerkelijke gezichten.

Verbazingwekkend.... waar ik ook kom met mijn statief om foto’s te nemen schijnt het steeds politiemensen of bewakers aan te trekken...

De foto is genomen met een Canon 5D MrkII met visooglens Tokina 10-17 op 17mm. Manueel. F11 – 1” – Iso 400

No comments: